DELIJE.net Forum Index www.DELIJE.net
Форум ДЕЛИЈА - навијача Црвене Звезде
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Делије и Православље
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 102, 103, 104  Next
 
Post new topic   Reply to topic    DELIJE.net Forum Index -> Срби и Србија
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Гишка
Ветеран


Joined: 18 Oct 2002
Posts: 1560

PostPosted: 15 Apr 2007 00:02    Post subject: Reply with quote

Једна јако добра и битна тема и дефинитивно заслужује да се нађе на навијачком делу као лепљива. Сам наслов и оно шта проистиче из њега је неисцрпан извор расправе а надам се и дела.

Тачно је да се у Православљу свако мора пронаћи као појединац и верник. Оно што се одмах намеће као проблем јесте како на нивоу групе покренути причу о православљу, вери, и свих закона која постоје. Да ли би имало смисла на неком састанку или утакмици рећи људима е Делије у недељу сви да сте отишли у цркву? Или да се прича о поштовању Хришћанских заповести. Мишљења су верујем подељена по овом питању.

Е сад, да се надовежем на причу о сукобима са другим навијачима у Србији. То је по мени много мањи проблем, јер верујем да у свакој иоле организованој групи постоји један човек који има иста размишљања као Хатори и који је утицајан са својој трибини. Да ли би био проблем да Хатори позове по тог једног представника сваке активне групе и да усагласе неке од ставова о фер сукобима који би подразумевали искључиво сукоб песницама и приближно једнаком броју противника. Када се то договори и када то заиста заживи онда се поново скупе и договоре о томе како и шта могу навијачи заједно да одраде по питању репресије. Па када се и то успостави онда даље и даље. Ево ово питање директно упућујем Хаторију, значи да ли је ово могуће и реално извести у некој блиској будућности?

Сама прича о нашој вери, витештву, поштовању, и свакодневном начину живота како на трибини тако и ван ње, има веома велики значај, не само по навијаче већ би таква здрава прича имала позитивне последице и по наш народ. Значи ова идеја има веома велику тежину и важност и искрено се надам да се неће завршити овде на форуму већ ће се Хаторијеве идеје и жеље које и ја делим преселити у наше свакодневне животе.
Back to top
View user's profile Send private message
Rudolf Archibald Rays
ДЕЛИЈА сениор


Joined: 12 Jan 2006
Posts: 453
Location: планина Цер

PostPosted: 15 Apr 2007 10:31    Post subject: Reply with quote

За покретање теме Хатори заслужује похвалу.
Једино сматрам да је наслов могао гласати само "Православље", значи без "Делије", јер је о нама доста тога речено на остали форумима.
Изнећу своје виђење тренутног стања верског живота код нас Срба.
Слика религиозности Србије последње деценије увелико се разликује од оне пре двадесет година прошлог века. Већа насеља се допуњују храмовима, зидају се црквени домови, обнављају манастири, граде манастирски конаци... Књижаре су опремљене мноштвом наслова оз области вере, у медијама се говори о црквеним празницима и обичајима, црквене активности су у центру пажње средстава информисања, а скоро свака делатност Његове Светости Патријарха Павла бива најављена и забележена. Крсни знак је у масовном употреби, иконописање је у процвату, икона има и на рекламним материјалима, удружења и установе узимају имена светитеља. Храмови, нарочито у градовима и варошима, су све посећенији, почело је се и постити, крсне славе и велики празници се заједнички прослављају, масовно се организују појединачни и групни одласци у манастире.На први поглед има заиста доста помака за разлику од периода безбожночког комунизма. Ипак, запитајмо се се сви, да ли је заиста наша вера у Васкрслога Господа Исуса Христа толико јака и непоколебива или је она само ради наставка породичне традиције и обичаја. Савремени верници, понекад, уместо да се на вековима провереним искуствима приближавају Богу- покупавају да Господа прилагоде свом поимању вере и побожности.
Данашњу обимну духовну литературу, многи читају без икаквог духовног искуства и савета покушавају да прочитано промене у свакодневном животу, што им више може штетити него користити.
Духовно неспремни људи се одмах одлучују за Лествицу, Добротољубље и слично, и читају их као обичну литературу. Потом набављају бројаницу, стављају је на руку и не знајући притом чему она стварно служи. Дешава се да људи који до сада нису постили отпочну најстрожији пост од месец- два, и то само телесни пост при ком изгубе и по десетак килограма телесне тежине, и да им он осим обичне дијете нема другог значаја. Тако површан приступ имају и многи верници према Светој тајни причешћа па захтевају да их свештеници причешћују уз такву или никакву припрему улазећи у жучне расправе са свештеницима који их на такава начин не причешћују. Многи се односе према посту и молитви као циљу самом по себи. Сматраку да је довољно механички одрецитовати одређени фонд молитава, без усвајања њиховог садржаја мислима и осећањима. Тајнама, обредима и молитвама приступају на магијски начин. Долазе у цркву да им се ти обреди обаве и од тог тренутка очекују побошљање. Уочио сам још да се данашњем времену формира и неки нови изглед верника са упадљивим крстом и бројаницом на руци, а код женских, глава покривена марамом ( ако је то упште случај), често је у комбинацији са тесним панталонама и другим ласцивним детаљима. Најгласнији су они верници који међу прецима имају неког свештеника или монаха или они оји никада нису престајали да славе, а у храм су одлазили једанпут годишње и то на славу пре службе да им свештеник пресече колач. Тако су "највећи" верници они који су најобилније прославили крсну славу, носили највежи бадњак, или су били у Хиландару, Јерусалиму или Острогу.
Тренутно духовно стање нашег народа указује на то да се наш повратак вери углавном више одвија кроз традицију а мање кроз унутрашњости препород. Традиција украшава, али не васпитава. Она улепшава, али не просвећава и обожује. Традиција хришћанске вере у обредима ( славе, крштења, литије, задушнице... представља декор, али не и сведочење живе верепоштење, јеванђелско живљење, љубав према ближњем. Дакле наш повратак вери- наше препознавање вере је очито, али нам дела не личе на веру којој припадамо и којој се поносимо. Хришћанини се не постаје само крштењем, већ је крштење основ за даље узрастање у вери.
_________________
БОГ НА НЕБУ, КРАЉ НА ЗЕМЉИ, ДОМАЋИН У КУЋИ!
Back to top
View user's profile Send private message
Hatori Hanzo
Ветеран


Joined: 07 Jul 2004
Posts: 1170
Location: Бол је тренутна - срамота траје довека!

PostPosted: 15 Apr 2007 23:24    Post subject: Reply with quote

Jataganac wrote:
Спадам у ону групу људи која мало зна о православљу али право да вам кажем то ме много и не интересује.Сви смо ми православци на папиру али начином живота и размишљањем далеко смо од тога.Не може да прича о витештву у тучама и да се кроз то провлачи реч православље.
Мислим да навијачки живот и све што иде уз њега и православље никако не могу да иду заједно.

Quote:
Кроз тренинге који би сигурно били неопходнији људи би све више почели да воде здравије животе, ратосиљали би се полако дроге, алкохола и осталих ствари које су такоће саме по себи греси, а да не причамо што су корени многих других већих и озбиљнијих грехова.


Ма најбоље да почнемо да пијемо густе сокове пре текми.


Брате, ако је теби лепше кад не пијеш густе сокове него пијеш нешто друго - пиј то брате и уживај... Cool

А што се тиче твоје констатације да Православље и навијачки живот не иду заједно, морам признати да то питање и мене мучи... На више места сам прочитао од стране искусних духовника, а и већина побожних људи са којима сам имао прилике да причам дели исто мишљење, да је оно што се дешава на утакмицама и око њих - у потпуној супротности са православним животом. Међутим, ту долазимо до оног лицемерја које је записано и у Светом Писму где сам Исус Христ каже људима да виде трунку у оку ближњег а у свом не виде брвно (можда је глупо што сам овако пренео а не цитирао тачно, али не знам како тренутно то да нађем). Ту не мислим да су духовници лицемери него други који виде наше грехове са стадиона а Бог зна шта је њима све на терету. Не кажем да је то оправдање. Оправдања вероватно ни нема. Али ја знам да се свакодневно оглушујем о многа Православна начела свесно или несвесно и знам да сам далеко од тога да ми је једини грех оно што се дешава на и око стадиона. Тако да би било лицемерно с моје стране према самом себи кад бих гледао на утакмице као на грех а са друге стране да живим уобичејеним животом. Мислим да је много паметније нама да пробамо што више да приближимо наше навијачке животе Православљу, него да се тек тако одричемо тог живота. Ајде да кажемо и да би то одаљавање од навијања рецимо било добро за нас са аспекта грехова који се ту дешавају, али шта би било са онима који остају у причи? Тако да, с обзиром да чисто сумњам да би нам било лако да прекинемо навијачке животе све и да се не знам колико трудимо, боље би било да мало порадимо на томе да приближимо цео наш навијачки свет том Православном свету којем би требало сви да припаднемо. Мислим да тако може много више људи да "профитира", да се тако глупо изразим, а и наша прича може напокон да задобије праву пуноћу и смисао.

А да ли може прича о Православљу и витештву и витешким борбама да се провлачи заједно, ја бих рекао да и те како може. Сетимо се Косовског боја и слике са наше шеталице, српски патријарх и други свештеници који благосиаљају и причешћују јунаке пре борбе... Далеко од тога да можемо да поистоветимо тај бој са било којом навијачком тучом, не дај Боже, нисам то ни мислио да кажем. Али нису ни ти јунаци узели мачеве у руке тог јутра и отишли да се боре. Ако су рецимо међусобно вежбали и одмеравали снаге, да не кажем тренирали, да ли је то био грех ако су једног дана ту вештину искористили за одбрану своје земље од најезде страних освајача? Не бих сад да браним ову тезу неким наивним примерима, али не можеш да кажеш да искуство из навијачких борби не би могло сутра прекосутра да послужи на опште добро. У прилог овоме, у року од дан два ћу поставити причу односно житије једног руског свеца чисто да ти дам идеју како не мора борбено искуство да обавезно буде лоше. Сем тога, витештво подразумева и праведност и поштење и пожртвованост и још много тога, витештво о коме ми причамо би значило да нам људи у нашим редовима буду добри људи.

Много тога би требало још написати и много мишљења разменити око навијањи и Православља и надам се да смо тек почели.
_________________

Један ЅМЅ за један оброк гладнима на Косову и Метохији 064 или 065 - 1033
http://www.youtube.com/watch?v=YTATSBVas3A
Back to top
View user's profile Send private message
Hatori Hanzo
Ветеран


Joined: 07 Jul 2004
Posts: 1170
Location: Бол је тренутна - срамота траје довека!

PostPosted: 15 Apr 2007 23:40    Post subject: Reply with quote

Гишка wrote:
Ево ово питање директно упућујем Хаторију, значи да ли је ово могуће и реално извести у некој блиској будућности?



Да ли очекујеш од уморног јапанског самураја да долаи у Србију да решава навијачке проблеме?!

Наравно да је и могуће и да је реално, само далеко од тога да бих то или било шта друго могао ја да покренем јер то покреће читава група а не било који појединац. Ја знам из разговора са својим пријатељима са трибине да има много лепог расположења према оваквим идејама, и то баш међу хулиганима. Међутим, неки ђаво нам никако не да да напокон покренемо озбиљнију иницијативу са другим навијачима. Ко ће то ако не ми?! Ем нам је свест на највишем нивоу, ем смо, иако ружно звучи говорити о себи али шта да радимо кад је тако, убедљиво најјача група у земљи. Ако би неког можда било срамота да покрене то да не би други протумачили овако или онако, нас ништа од тога не дотиче. Имамо и моралну обавезу јер је ипак нама најлакше. А имамо моралну обавезу јер су се догађала и разна злодела у име наше групе која нам иду на савест иако су била нежељена. Ја се најискреније надам да је напокон сазрело време да покренемо једну мало озбиљнију и конкретнију иницијативу по овом питању јер знам да многи наши људи једва чекају фер туче Laughing а и многима је велика жеља да припадају једном часном покрету вредном поштовања и уважавања.
_________________

Један ЅМЅ за један оброк гладнима на Косову и Метохији 064 или 065 - 1033
http://www.youtube.com/watch?v=YTATSBVas3A
Back to top
View user's profile Send private message
Бомбе на пинк!
ДЕЛИЈА јуниор


Joined: 12 Jan 2006
Posts: 70

PostPosted: 16 Apr 2007 00:02    Post subject: Reply with quote

Рудолфе, написао си јако паметне ствари. То о чему ти говориш када спомињеш духовно неискусне људе који се хватају појединих духовних подухвата, то се заправо зове - прелест. То је опасно стање духа у које човек запада када поверује да је на било који начин посебан, било да има посебну благодат, било да је моћан због свог некаквог дара, па онда рецимо кад људи посте па почну да се осећају као неки велики верници и богоугодници, па кад често одлазе на богослужења или на света места почну да бивају горди због тога и да падају у прелесно стање духа мислећи тада за себе да су на неки начин Богом дани, посебни, безгрешни и сл...
Ово све не значи да не треба ићи на богослужења, да не треба ићи по манастирима, да се не треба причешћивати и постити. Напротив. Али то све треба чинити са осећајем своје недостојности и грешности и кајући се за учињене грехе. Ово не говорим наравно из своје главе, о овоме има пуно да се прочита у делима Светих Отаца и кад нађем адекватан текст поставићу га.

Има пуно углавном да се прича о овој теми и било би сјајно када би имали овде неког духовника који би усмеравао ову причу на прави пут и исправљао нас тамо где грешимо у мишљењима о нашој вери. Ако неко познаје неког искуснијег духовника који би био рад да нам помогне било би јако лепо да га позове на овај форум. На сајту светосавља рецимо има неколико свештених ица који верницима одговарају на питања и тако нешто ми је у глави док дајем овај предлог. Наравно, ако надлежни немају ништа против, иако не верујем да би могли да имају.

Рудолфе, и очекивао сам твој коментар на овој теми јер се сећам твојих претходних постова. Пошто је очито да си пуно читао и сазнавао о Православној тематици, да ли би могао да нам напишеш мало више о неким стварима које си започео. Спомињао си незнање око бројанице, телесни пост, празне молитве, олако причешћивање и друго, да ли би могао ствар по ствар да опишеш како би требало правилно упражњавати на основу начела наше вере?
Back to top
View user's profile Send private message
унцле вања
ДЕЛИЈА сениор


Joined: 01 Sep 2006
Posts: 753
Location: ган поинт

PostPosted: 16 Apr 2007 04:12    Post subject: Reply with quote

Ко знањем подржава своју веру, вером допуњује своје знање, тај је решио проблем вере и знања. (Св. Николај Жички)
_________________
ПРАВДО СРБИЈЕ,СТИДИ СЕ!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rudolf Archibald Rays
ДЕЛИЈА сениор


Joined: 12 Jan 2006
Posts: 453
Location: планина Цер

PostPosted: 16 Apr 2007 20:49    Post subject: Reply with quote

Бомбе на Пинк:
Рудолфе, и очекивао сам твој коментар на овој теми јер се сећам твојих претходних постова. Пошто је очито да си пуно читао и сазнавао о Православној тематици, да ли би могао да нам напишеш мало више о неким стварима које си започео. Спомињао си незнање око бројанице, телесни пост, празне молитве, олако причешћивање и друго, да ли би могао ствар по ствар да опишеш како би требало правилно упражњавати на основу начела наше вере?

Ево брате, покушаћу у неколико наредних постова најбоље што могу објаснити нека питања наше Православне вере.
Започећу са првом Божијом заповешћу људима у рају- уздржање од забрањеног плода, тј заповест о посту.
Као творац човеков, Бог је знао колико кобно може бити робовање ћовека своме стомаку, па је овом заповешћу хтео да га, као разумно и слободно биће, опомене и предупреди од тешких последица робовања својој телесној похоти. Али од чега је Бог хтео да сачува људе они су то по својој слободној вољи сами изабрали. И кобне последице су наступиле. Људи су постали робови свога стомака и телесних страсти. Како онда, теко и данас. Да би људима и личним примером показао потребу, значај и корист поста, син Божији Исус Христос најстрожијим обликом поста апсолутним уздржавањем од хране у току четрдесет дана започео је дело искупљена и спасења рода људског од робовања грешним, телесним страстима, од робовања сатани и смрти. Један од главних циљева поста састоји се у обуздању тела и јачању духа. По мудрим речима светих Отаца наше тело слично је бесном коњу који на себи не три јахаћа и неће да се покори његовој вољи. Пост је средство дато нам од Бога, да њиме као уздама, укротимо тело и потчинимо га духу. Док постоји такав однос између духа и тела, дотле ће се живот човеков хармонично одвијати и биће у складу са видљивом природом у којој претежно влада хармонија и поредак јер над њој господари и њоме управља разуни Дух- Бог. Где се овај природни поредак наруши и дух падне у ропство телу и својим похотама, ту онда настају последице, од којих трпи сам човек. Јер је тело добар слуга, али веома зао господар.
Приметио сам да мали број мојих пријатеља, сродника зна у чему се заиста састоји пост. Већина мисли да пост обухвата углавном углавном уздржавање од забрањене врсте хране. Али то је само половина поста, и то мање значајна. Са овом половином треба да буде удружена друга половина, важнија од прве: уздржавање од сваке врсте греха. Уздржавање од хране слижи као увод и припрема за уздржавање од греха. На тај начин пост је двојаке природе, као и човек, телесни и духовни. И тек оба облика поста сачињавају прави пост, користан и за тело и за душу. Када говоримо о телесном посту, погрешно се мисли да се Црква приликом разврставања хране на дозвољену и недозвољену у току поста, руководила тиме која је храна мрсна, а која посна. па се у вези са тим неки чуде како се риба, нарочито масне врсте (јегуља, сом шаран и друге) може сматрати за посну храну, дозвољену у току поста, а сир и јаја за мрсну, и према томе, забрањену. Међутим, при класификацији хране на дозвољену и забрањену у току поста, Црква се није руководила тим мерилом, него нечим другим. Она је хтела да се њени чланови у току поста одрекну јаке и укусне хране коју узимају свакодневну, а која гоји тело и распирује страсти. Добровољним лишавањем себе овакве хране Хришћанин се вежба у обуздавању телесних прохтева, укроћавању свога тела и самосавладавању, једном речју- у владању собом, у потчињавању телесних прохтева разуму и вољи, у господарењу духа над телом. Пошто риба већини Хришћана није свакодневна храна, већ повремена, Црква њу дозвољава у току посних дана, истина и њу са извесним ограничењима, о којима се моћемо обавестити у црквеном типику где су изложена упуства о храни у току поста. Овде моћемо да се упитамо и која је мера поста за сваког од нас? На то питање одговор можемо наћи у речима светог Василија Великог: "У духовном посту мера је једна и важи за све- потпуно удаљење од свега што води греху. А што се тиче уздржавања од хране, ту су мера и начин поста различити; зависе код свакога од његовог узраста, занимања и стања тела. Зато је немогуће подвести под једно правило за све који се налази у школи побожности. Одредивши меру уздржавања за здраве подвижнике, ми препуштамо разборитости духовника да у томе врши измене. Храну пак болеснику, или уморноме од тешких радова, или ономе који иде на тежак рад, на пут, духовници су дужни удешавати по потреби. Јер није паметно, узимајући храну за одржавање тела, том истом храном војевати против тела и сметати му у вршењи заповести".
По себи знам да је телесни пост без духовног, бескористан. Такав пост не постиже праву намеру. За свете Оце молитва, као и уопште живот, незамисливи су без поста. Зато треба постити духовно и телесно током свих постова у току године. Пре свега треба се уздражавати од злих дела, жеља и помисли. Тело учествује заједно са душом у греху, треба заједно са њом да учествује и у врлини, тј. у посту од греха, да би могло заједно са душом да учествује у примању дарова Божијих, да би задобило славу Божију.
Време поста је време појачане контроле над свим нашим телесним чулима, нарочито језиком, очима, ушима, удовима, ногама и рукама.
Тако по речима светих Отаца, посебно Јована Златоустог и Тихона Задонског. нека пости наш језик да не говори оно што не ваља, не хули, не псује, не лаже, не клевета, не празнослови. Нека посте очи да не гледају шта било, на туђу срећу и напредак. Нека посте уши да не слушају зле разговоре и не усвајају зле речи, ругање и псовке. Нека пости ум уздржавањем од грешних помисли.
Али такава пост би био непотпун. Таквом посту недостаје оно најважније, а то су добра дела. Без њих се нико не моће спасти, макар и сав свој живот провео у најстрожијем посту.
_________________
БОГ НА НЕБУ, КРАЉ НА ЗЕМЉИ, ДОМАЋИН У КУЋИ!
Back to top
View user's profile Send private message
Директор
ДЕЛИЈА јуниор


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 85

PostPosted: 20 Apr 2007 14:32    Post subject: Reply with quote

Ево ја ћу написати онолико колико могу о нашој вери,а може да помогне свима.
КРСНА СЛАВА:Срби су почели да славе крсну славу када су примили хришћанство и нису могли да се одрекну својих старих божанстава и обичаја,па су почели славити светитеље божије као молитвене заступнике пред Богом.Они су чувари наше породице.
За прослављање крсне славе вам је потребно:
1)Славски колач који изражава нашу благодарност Богу.
2)Славско жито:изражава над благодарности Богу за дате нам плодове и усеве тј. Приходе које смо имали током целе године.
3)Славска свећа:изражава симболичну светлост укућана који славе славу.
4)Славска икона:представља лик светитеља којм ми прослављајући га узносимо молитвено.
5)Тамјан:представља нашу молитву која треба да се вине до небеса.
6)Вино:симболизује крв Христову,,Ово је крв моја новога завета која се за вас и за многе излила и пустила ??????? и на живот вечни“.
7)Молитва: је побожан разговор са Богом и светитељем који слави тај дан.
Славу славимо да се угледамо на светитеља,а не ради гошћења како то многи раде...
СВЕТЕ ТАЈНЕ
Свете тајнама називамо такве свештене радње у којима се особитом снагом појављује благодет Светог духа и које су најважније у духовном животу Хришћана
У свете тајне спадају: (КРШТЕЊЕ,ПРИЧЕШЋЕ,ИСПОВЕСТ,БРАК,ЈЕЛЕОСВЕЋЕЊЕ И СВЕШТЕНСТВО).
Ко није крштен не може ући у Царство небеско.Миропомазање допуњава крштење и са њим чини црквени чин,Значај ове свете тајне открива се у речима:печат дара Духа Светога.Ова света тајна се састоји у помазању одређених делова тела.
Причешћивање-вино и хлеб мењају своју суштину током свете литургије у крв и тело Христово.Свету тајну причешћа установио је Господ Исус Христос на тајној вечери,дан уочи његовог крсног страдања.
Света тајна покајања је свештена радња у којој свештеник силом Светога Духа која му је дарована ослобађа од греха Хришћанина који се каје.Грех је наруђавање заповести Божијих.
Брак-Бог је створио човека по свом обличију и рекао је да он треба да се размножава и влада земљом.


Немојте ме исправљати када граматички погрешим док пишем речи о Богу јер за мене свака таква реч почиње великим словом и тада не придајем никакав значај граматици.Надам се да ме разумете.
Back to top
View user's profile Send private message
унцле вања
ДЕЛИЈА сениор


Joined: 01 Sep 2006
Posts: 753
Location: ган поинт

PostPosted: 22 May 2007 22:27    Post subject: Reply with quote

данас је уторак 9 мај(22)

ПРЕНОС МОШТИЈУ СВЕТОГ НИКОЛЕ

Овај светитељ родио се у граду Патари, у Ликији. Родитељи његови, Теофан и Нона били су људи знаменити, високородни и богати и чинили су многе милостиње према сиромашнима.
Био је то велики угодник Божији, велики Чудотворац и изврсни посредник пред Богом. Још као дете дали су га родитељи његови да учи Свето Писмо, те пошто се одликовао природном бистрином ума и руководством Светог Духа, за кратко време стекао је велику мудрост. Име је добио по свом стрицу Николају, епископу града Патаре. Замонашио се у манастиру "Нови Сион" и још за живота народ га прозва Светитељем. Био је изабран за архиепископа града Мира у Ликији, где је и сахрањен након смрти, 343 године. Одатле је под најездом Муслимана, 1087. године, народ склонио његове свете мошти у Бари у Италији. Пренос моштију је извршен по чудесном сновиђењу једног христољубивог, побожног и праведног монаха, коме се јавио Свети Николај и рекао да се његове мошти пренесу у Бари, који је у то време био под православним патријархом. Како је речено тако је учињено. Приликом преноса светих моштију, десила су се многа чудеса. Исцелише се болесни, хроми и слепи, глуви и бесомучни. Та чудеса и чудесна исцељења дешавају се и дан данас. Зато многи хришћански ходочасници походе град Бари, где је временом саграђена и црква у знак захвалности и част његову, и долазе ту из разних крајева света на поклоњење чудесним моштима и кивоту светитеља Николаја.
У овај дан се најчешће, код нас спомиње како је свети Николај повратио вид слепом Српском краљу, Светом Стефану Дечанском.
_________________
ПРАВДО СРБИЈЕ,СТИДИ СЕ!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Сербо Макарид
Стара гарда


Joined: 15 Oct 2002
Posts: 2889
Location: Epicentar ludila

PostPosted: 23 May 2007 12:02    Post subject: Reply with quote

унцле вања wrote:
данас је уторак 9 мај(22)

ПРЕНОС МОШТИЈУ СВЕТОГ НИКОЛЕ

Овај светитељ родио се у граду Патари, у Ликији. Родитељи његови, Теофан и Нона били су људи знаменити, високородни и богати и чинили су многе милостиње према сиромашнима.
Био је то велики угодник Божији, велики Чудотворац и изврсни посредник пред Богом. Још као дете дали су га родитељи његови да учи Свето Писмо, те пошто се одликовао природном бистрином ума и руководством Светог Духа, за кратко време стекао је велику мудрост. Име је добио по свом стрицу Николају, епископу града Патаре. Замонашио се у манастиру "Нови Сион" и још за живота народ га прозва Светитељем. Био је изабран за архиепископа града Мира у Ликији, где је и сахрањен након смрти, 343 године. Одатле је под најездом Муслимана, 1087. године, народ склонио његове свете мошти у Бари у Италији. Пренос моштију је извршен по чудесном сновиђењу једног христољубивог, побожног и праведног монаха, коме се јавио Свети Николај и рекао да се његове мошти пренесу у Бари, који је у то време био под православним патријархом. Како је речено тако је учињено. Приликом преноса светих моштију, десила су се многа чудеса. Исцелише се болесни, хроми и слепи, глуви и бесомучни. Та чудеса и чудесна исцељења дешавају се и дан данас. Зато многи хришћански ходочасници походе град Бари, где је временом саграђена и црква у знак захвалности и част његову, и долазе ту из разних крајева света на поклоњење чудесним моштима и кивоту светитеља Николаја.
У овај дан се најчешће, код нас спомиње како је свети Николај повратио вид слепом Српском краљу, Светом Стефану Дечанском.

Мислим да је јако битна ствар са којом многи нису упознати да је Св. Никола крсна слава нашег фудбалског Клуба нисам сигуран што се и спортског друштва тиче!
_________________
www.fondacijadelije.org
Back to top
View user's profile Send private message
Älvkungen
ДЕЛИЈА јуниор


Joined: 12 Sep 2003
Posts: 82
Location: Stockholm

PostPosted: 25 May 2007 21:09    Post subject: Reply with quote

Пост је обрисан!

Књигу јеванђеља по томи на жалост нашег јадног народа данас можемо наћи у скоро свакој књижари а то јеванђеље је лажно и неприхваћено од Правослвне цркве!

У том "јеванђељу" се проповедају тотално анти-православни ставови и она је у тоталној супротности са нашом вером! Питање је што је нашем народу занимљивије да чита лажна јеванђеља и разне сензационалистичке баљезгарије и измишљотине попут давинчијевог кода од Светог Писма у коме су садржана четири јеванђеља које је Че споменуо. Прво прочитати Свето Писмо па онда размишљати даље и читати друге верске књиге, тако кажу сви Православни духовници! А кад се прочитају права јеванђеља онда ће сваком нормалном бити јасно да некакво наклапање из "јеванђеља" по томи може бити само измишљотина неког смозванца од ко зна када, или, што је још логичније и вероватније - јеврејска или секташка пропаганда!

Х.Х.
Back to top
View user's profile Send private message
Che
ДЕЛИЈА сениор


Joined: 15 Oct 2002
Posts: 314

PostPosted: 26 May 2007 04:13    Post subject: Reply with quote

Älvkungen wrote:

У књизи коју читам, " Небеско семе", један просветљени духовни учитељ даје тумачење
на нека Исусова казивања из "Јеванђеља по Томи".



Извини, немам времена да овог јутра читам све што си поставио на ову тему, али ..

.. о ком "Томином" јеванђељу ти то причаш и одакле ти тај цитат, када Православље познаје само 4 јеванђеља и то по Матеју, Марку, Јовану и Луки?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Älvkungen
ДЕЛИЈА јуниор


Joined: 12 Sep 2003
Posts: 82
Location: Stockholm

PostPosted: 26 May 2007 04:51    Post subject: Reply with quote

Наслов је Небеско семе - коментари Исусових казивања из гностичког " Јеванђеља по Томи"


Да, дуго сам се премишљао да ли уопште да постављам ово али ипак мислим да су ствари које ту стоје врло корисне јер говоре више о приступу религији и вери. Ако ипак мислите да им ту није место - нек се пост обрише.
Back to top
View user's profile Send private message
Hatori Hanzo
Ветеран


Joined: 07 Jul 2004
Posts: 1170
Location: Бол је тренутна - срамота траје довека!

PostPosted: 26 May 2007 16:20    Post subject: Reply with quote

Тачно, говоре о приступу вери, али тотално супротном приступу од оног који проповеда Православље! Ту књигу брате мој баци у ђубре одмах јер је опасно читати секташке књиге и књиге које врше анти-православну пропаганду, то ти из искуства кажем. Такве књиге могу да читају само много продуховљени људи и непоколебљиви у вери, а ми који смо тек загребали мало по површини Православља и тек открили тај свет, боље да бежимо од тих књига што даље јер много помућују, збуњују и наводе на погрешне ставове. Девета црквена заповест нам зато и каже: "Јеретичке књиге не читати."
_________________

Један ЅМЅ за један оброк гладнима на Косову и Метохији 064 или 065 - 1033
http://www.youtube.com/watch?v=YTATSBVas3A
Back to top
View user's profile Send private message
Hatori Hanzo
Ветеран


Joined: 07 Jul 2004
Posts: 1170
Location: Бол је тренутна - срамота траје довека!

PostPosted: 26 May 2007 17:20    Post subject: Reply with quote

"О ЧИТАЊУ СВЕТОГ ПИСМА
И СВЕТИХ ОТАЦА"


(Овај напис је састављен из поука: светог Јована Златоуста, преподобног Јефрема Сирина, преподобног Макарија Великог, преподобног Јована Касијана, преподобног Јована Лествичника, преподобног Григорија Синаита, преподобног Пајсија Величковског, светог Никодима Светогорца, светог Игњатија Кавкаског, светог Теофана Затворника, преподобног Никона Оптинског, светог владике Николаја Жичко-Охридског, преподобног Јустина Ћелијског, оца Серафима Платинског блаженог спомена, епископа диоклејског Калиста, те архиепископа етнанског Хризостома.



Ален Новалија)


Да бисмо читали Свето Писмо и свете Оце морамо најпре да имамо исту веру као свети Оци. Зато је истински почетак свега упознавање са основним хришћанским учењима, оним што и даје снагу и једномисленост свим Оцима. Но, спасење са којим се упознамо и у које поверујемо мора се развити, осећати, видети у себи, јер је без тога вера мртва. Како то учинити? Следећи светим Оцима! Једини пут спасења је слеђење саветима светих Отаца. Треба знати да Оци свесно граде један на другом. Њихово је стваралаштво у томе што они учења својих претходника примењују на себи и свом времену, те истину непромењено прослеђују даље - истину коју и ми морамо применити на себи.

Истинско православно образовање се данас одвија у манастирима са духом светости и искусним старцима, парохијама на челу којих је свештеник који не одобрава грехе своје пастве, већ је стално бодри на виши духовни живот, те у богословијама старог кова са учитељима који своју веру живе, што је све данас веома ретко.

Главно занимање новообраћеног хришћанина, као и искушеника у келији, треба да буде проучавање Еванђеља. Свето Писмо чува се на за то нарочито одређеном месту у нашем обитавалишту, а и носећи га према њему се морамо односити са поштовањем. Читању треба да претходи скрушена молитва, пуна вере и љубави према Христу, да нам Господ отвори духовне очи и испуни срце благодаћу, да осетимо и схватимо истину и живот написаних речи. Древни хришћански обичај је да се пре узимања Књиге руке оперу, те да жене за време читања имају покривену главу, а мушкарци откривену. Свети Оци препоручују читање у осами, стојећи или клечећи. Оно треба да буде упорно, и да се чита што је могуће више, тако да нам се ум, како кажу, купа у Светом Писму. Почиње се постојаним учењем заповести датих у Матејевом и Лукином Еванђељу. Отварајући свето Еванђеље, буди свестан да ћеш по односу према њему бити суђен, да ће то одредити твој вечни удео. Њиме ћеш сазнати каква је Божија воља и колико си удаљен од ње. Учење заповести је неодвојиво од њиховог извршавања. Извршавањем еванђелских заповести и остали делови Писма постају лакше разумљиви. Свето Писмо није тек књига, већ живот, и можемо га појмити једино ако га живимо. Чини да би разумео! Са Писмом упоређуј и оцењуј не само своје поступке, већ и мисли и жеље. Тако се стиче трезвеност. Узми једну врлину и нека њено испуњавање буде твоја главна дневна дужност. Кад ти она пређе у навику, освајање сваке следеће врлине ће бити лакше и лакше, све до последње. Угледајмо се на Пресвету Богородицу која рече: "Нека ми буде по речи твојој" (Лк 1:38 ), која "чуваше све речи ове и слагаше их у срцу својему" (Лк 2:19), и која и нама заповеда: "Што год вам рече учините" (Јн 2:5).


http://www.svetosavlje.org/biblioteka/Osnovi/Citanje.htm

(Пренео сам само почетак овог краћег текста, дужине мало дужег поста на форуму који можете наћи целог на горе постављеном линку и треба то прочитати с обзиром на то из чијих је поука састављен - горе видите списак свих Светитеља који су дали ове поуке! Много је корисно прочитати ово јер учи шта треба да радимо као Хришћани Православци, а има и за алвкунгена посебан део при крају, као и за све нас остале наравно...)
_________________

Један ЅМЅ за један оброк гладнима на Косову и Метохији 064 или 065 - 1033
http://www.youtube.com/watch?v=YTATSBVas3A
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    DELIJE.net Forum Index -> Срби и Србија All times are GMT - 1 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 102, 103, 104  Next

View previous topic :: View next topic
Page 2 of 104

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Delije shop